Trezit de cutremur


Buna dimineata tuturor! Azi dimineata la ora 4 jumatate in timp ce dormeam linistit am simit ca ceva nu e in regula in jurul meu. Dupa ce am deshis ochii mai bine am observat ca se misca unele lucruri din camera dar mai important se misca patul in care stateam.
Mi-am dat seama ca este un cutremur care spre surprinderea mea l-am simtit (nu foarte mare, dar s-a simtit destul de bine).
Nu am intrat in panica, probabil ca eram prea somnoros. Dupa ce s-a terminat acest fenomen au inceput sa latre cainii si eram sigur ca am asistat la un cutremur.

Azi dimineata am pus mana pe mobil si am intrat pe net sa vad care e treaba (sa vad daca a fost cutremur sau doar am visat).
Intr-adevar a fost un cutremur produs in zona Vrancei cu o intensitate de 5,5 grade pe scara Richer şi s-a produs la o adâncime de 140 kilometri.

Cutremurul s-a resimţit destul de puternic la Focşani, dar şi în alte localităţi din împrejurimi, pământul zgâlţâindu-se preţ de câteva secunde bune. (am auzit ca s-a resimtit si in Chisinau)

“Într-un fel, era totuşi de aşteptat ca acest cutremur să se producă. Cutremurul intră în categoria celor normale pentru această perioadă. Este o ritmicitate ca la doi, trei sau chiar patru ani să se producă un astfel de cutremur. Asta este zona Vrancea. Este greu de spus acum dacă seimul are vreo legătură cu cutremurele din ultimele zile din zona Galaţi. Ne putem aştepta la replici, dar nu la intensitatea cutremurrului din această dimineaţă”, a declarat Mircea Radulian, directorul Institutului Naţional pentru Fizica Pământului

Va amintesc ca ieri (5 octombrie 2013) au fost 3 cutremure succesive in Galati. (au avut o intensitate mai mica, aproximativ 3,5 grade)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii