Atentie la neatentie


In acest articol ma voi adresa la toti, sperand ca dupa ce ati terminat de citit veti fi mai atenti in legatura cu autentificarea la conturile de facebook, google, twitter, etc.

In cazul meu este vorba despre un cont de facebook.
Sa incep cu inceputul… (n-am sa stau sa va povestesc aici moartea caprioarei). Daca computerul pe care il folositi intr-un anumit loc (sa zicem intr-un laborator de informatica) mai este utilizat si de alti “useri”, aveti grija la urmatoarele 2 aspecte foarte importante pentru a va proteja conturile de socializare (sau contul de pe diferite siteuri/forumuri):

  • Aveti grija ca browserul web de pe computer sa nu memoreze parolele automat
  • Verificati daca memorarea istoricului de navigari este dezactivata
Sunt sigur ca daca ati citit pana aici vati gandit la un singur lucru, anume: “contul meu de facebook a fost spart sau cam asa ceva”.

Ei bine nu este adevarat, ca sa lamurim lucrurile.
Azi am intrat pe un PC la care inaintea mea a mai fost o persoana anonima care nu s-a asigurat ca cele doua aspecte precizate mai sus sunt in regula.

Cand am vrut sa ma conectez la contul meu de facebook, la introducerea adreseai de e-amil, browserul mi-a introdus automat adresa persoanei din-naintea mea cu tot cu parola. Ce era de facut in acel moment… am intrat in contul de facebook a persoanei respective (multi ar fi facut la fel, sa fim seriosi).

Dupa ce am vazut ca parola este memorata mi-am zis in gandul meu: hai sa incerc sa aflu parola din spatele bulinutelor ****.

Avand in vedere ca mai stiu si eu putin din limbajul HTML am aflat foarte repede sursa parolei din codul html al paginii si inlocuind niste date am aflat parola propriu-zisa.

Nu am incercat sa ii aflu parola ca sa intru sa postez pe wall-ul persoanei respective nu mai stiu eu ce minuni sau altceva (insa am facut mici modificari): i-am schimbat poza de coperta cu o imagine care afiseaza mesajul: THIS ACCOUNT HAS BEEN HACKED si am mai schimbat si poza de profil tot cu o imagine sugestiva de hacker.

Astea fiind spuse, persoana respectiva va avea o surpiza la autentificare.

Eu imi cer scuze fata de acea persoana (puteam sa fiu eu in locul ei), insa cred ca i-am facut un bine, de ce spun asta?! pentru ca de acum inainte, zic eu, va fi mult mai atenta (persoana) la conectarea pe siteurile de socializare si se va asigura ca cele doua aspecte precizate la inceputul articolului sunt in regula si poate naviga linistita fara ca cineva sa ii memomreze parola introdusa.

P.S: Asigurativa ca totul este in regula si dupa va conectati in contul dvs.

ATENTIE LA NEATENTIE!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii