Nu conteaza daca am barba, important este cum gandesc.


Voiam de mult timp sa scriu acest articol dar tot am anulat si nici acum nu stiu motivul pentru care am asteptat atat.

Nici nu imi dau seama cum sa incep... Zilele trecute am facut cunostinta cu comunismul. Suna interesant nu? 

Am decis sa imi las barba (nici de preot nici de samurai), o barba relativ scurta si ingrijita. Schimbarea asta a fost apreciata de catre prietenii mei, unii fiind putin invidiosi ca mie imi creste barba si lor nu prea (keep calm my friends, este timp si pentru voi), dar surpriza mea a fost atunci cand m-am dus asa la scoala deoarece unii profesori au inceput sa-mi faca observatii pentru simplul motiv ca aveam barba.

Sincer sa fiu, nu i-am bagat in seama pe acestia (nici acum nu o fac), dar ma gandeam la ce naiba am gresit de am primit observatii deoarece din perspectiva mea, dupa cum am spus si in titlul articolului, nu conteaza daca am barba... important este cum gandesc.

Nu l-a scurt timp, am aflat ca in regulamentul de ordine interioara al scolii scrie ca baietii nu au voie cu barba. Whaaat?! Recunosc ca sunt de acord cu unele restrictii din regulament, cum ar fi tinuta decenta a elevului, elevii nu au voie cu bauturi alcoolice sau cu arme albe in incinta scolii, etc. dar faza cu barba la baieti mi se pare total absurda si iesita din comun (eu credeam ca baietii au voie cu barba atata timp cat este ingrijita). Sa fim seriosi acum... cu ce deranjez eu profesorii venind la cursuri cu barba (una ingrijita), daca imi vad de treaba mea si nu le fac problme?! Singura explicatie primita a fost "asa e regulamentul". Din cate am vazut eu, regulamentul nu a fost facut sa aibe o logica, ci pur si simplu s-a trezit un comunist si a scris acolo niste regului dupa cum ii toarna lui capul.

In primul rand, nu sunt singurul elev cu barba din scoala, unii chiar o barba mult mai mare decat a mea. In al doilea rand, nu toti profesorii sunt afectati de faptul ca eu sau alti colegi avem barba (repet - ingrijita), chiar nu ii deranjeaza deloc atata timp cat noi ne facem datoria de elevi. Respect pentru ei...sunt un exemplu pentru celelalte cadre didactice comuniste. Din aceasta cauza unii profesori nu sunt respectati de elevi..... respectul se castiga, nu se impune! 

Daca un cadru didactic obliga un elev sa faca un anumit lucru, iar acesta nu este de acord, atunci profesorulul respectiv sa nu se astepte de la prea mult respect din partea elevului respectiv. Acest lucru este cunoscut de toata lumea. Noi, elevii, venim la scoala sa invatam, nu sa fim sclavii profesorilor comunisti si sa ne supunem regulilor lor absurde.

Unii profesori ziceau ca elevii care au barba nu se ingrijesc si au lipsa de respect fata de conducerea scolii. Sa inteleg ca si profesorii care au barba sunt neingrijiti si nu au respect fata de locul unde lucreaza nu? Cam ciudat, nu vi se pare?
Poate daca nu as avea barba si as fi un elev care nu prea s-ar numi elev, profesorii ar fi mai multumiti, zic si eu.

Daca cea mai mare problema din invatamantul romanesc ar fi ca baietii vin cu barba la scoala as mai da crezare unei astfel de restrictie... dar dupa cum bine stim sunt probleme si mai mari in invatamantul romanesc si mai stim ca nu se ocupa nimeni de ele.

Intrebarea mea este: Traim in secolul 21, suntem o tara democrata in care omul are drepturi sau asa ar trebui... oare scolilie trebuie sa mai aibe o astfel de regula stupida?

Am facut si o petitie online pe aceasta tema in care am scris si cateva greseli facute de profesori si va invit sa o semnati, bineinteles daca sunteti de acord cu ce am scris eu mai sus,. Daca nu sunteti de acord, nu va chinuti sa lasati comentarii la acest articol ca oricum nu le voi baga in seama.

P.S: Repet din nou... am o barba relativ scurta si ingrijita.

Pentru a semna petita online dati click pe urmatorul link --> Petitie online - Barba la elevi permisă în școli!

Imparte cu prietenii:


2 comentarii:

  1. Nu am nimic impotriva celor care isi lasa barba, si eu am, relativ scurta, insa foarte multi exagereaza si cel mai important, nu au grija de barba, dezordonata putin spus. Am observat ca de obicei comenteaza cei care nu au par pe fata, sau nu indeajuns incat sa isi lase o barba. Nu i baga in seama !

    RăspundețiȘtergere